Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Maleno ostrvo zvano Velika Britanija

Komentari (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 10 jul 2010 16:51
Jasna
Tacno da tacnije ne moze biti!Nista nema dvolicnije od anglosaksonske elite.
Preporuke:
0
0
2 subota, 10 jul 2010 20:01
Miroslav
Englezi su za NEPUNIH STO godina na severnoamerickom kontinentu poubijali oko 60 miliona bizona, 40 miliona Indijanaca ( ljudi! ), nekoliko miliona medveda, vukova i puma i potpuno istrebili goluba selca-do tada jednu od najbrojnijih ptica na svetu! Takav masovan pokolj nije zabelezen u istoriji ni jednog drugog naroda na svetu.
Preporuke:
0
0
3 subota, 10 jul 2010 22:14
BB jedan
Najveći cinizam je da su Anglosaksonci izmislili izraz fer-plej.
Preporuke:
0
0
4 nedelja, 11 jul 2010 09:30
MP
A kako naša politička "elita" stoji hindu,kineskim i portugalskim(ruskim se neki i dobro sliže) jezikom?Pogotovo sa njihovim filozofijama?
Preporuke:
0
0
5 nedelja, 11 jul 2010 11:23
Dejan P.
Odlican tekst,slazem se sa njim u potpunosti!Ali,postoji opasnost da isti, danasnja vlastodrzacka ekipa proglasi za "politicki nekorektan" ma koliko istinit bio.
Preporuke:
0
0
6 nedelja, 11 jul 2010 12:07
reading list
Zanimljiv članak. Trebalo bi da postane obavezna literatura na nekim našim fakultetima.
Preporuke:
0
0
7 nedelja, 11 jul 2010 13:49
N
Nego, kako da ovde udenemo tvrdnje onih koji pišu o svetskim vladarima, i koji smatraju da sami Britanci tu i nisu toliko krivi, nego su još davno ti ezoterijski moćnici odabali to ostrvo za svoju "rezidenciju"?
Kao što su posle odabrali Severnu Ameriku..

Ili tvrdnje Dejvida Ajka o tome ko zapravo vlada ovom planetom...
Preporuke:
0
0
8 nedelja, 11 jul 2010 18:30
au mile
Prilično jednostran osvert na Britaniju (Englesku). Britanija je u devetnaestom veku bila najmoćnija imperija i najveća prekomorska sila.Može li se naći primer dobre imperije u istoriji? Da to nije Osmanska imperija ili Rimska možda? Ili Vizantija (nama "najbliža" s obzirom na to da smo od njih primili pravoslavno Hrišćanstvo, uz njene simbole (četiri V) i grb dvoglavog orla), s kojom smo ratovali kako bi smo dobili svoju državu na prelasku iz dvanaestog u trinaesti vek? Ili imperija velikog Napoleona koja je tako kratko trajala i za to vreme odnela milione života? Ili u novije vreme Austrougarska? Ili pak Treći rajh?
Želim reći da nema dobrih i loših imperija. Sve imperije na čijem smo se udaru našli (Turska, Austrougarska, Fašistička Nemačka) su bile pogubne po naš narod. Pa tako i najnovija - Američka kvazi imperija.
Sve što je Zorin napisao samo dokazuje izuzetnu sposobnost ( nazovite to i bezobzirnošću, ratobornošću, lukavošću) male Engleske da bude svetski hegemon. Normalno, to ne umanjuje prezir koji zaslužuje kao što to svaka imperija zaslužuje.
Što se tiče samog Šekspira, samo je delimično tačno da se sladostrasno bavio vlašću, dela iz istorijskog ciklusa i tragedije, ali se slažem da je to radio najbolje nego bilo ko pre njega. I zbog toga jeste genije.
Autor je izostavio da napiše da se u Engleskoj rodio verovatno najveći genije u istoriji - Isak Njutn, koji je otkrio najvažnije zakone mehanike ( tri Njutnova zakona), uveo uz Lajbnica, matematičku "azbuku" više matematike (diferencijalni i integalni račun) i uopšte, mislim da je bespredmetno dokazivati koliki je doprinos Njutna, odnosno Engleske i Britanije čovečanstvu.
Nesretno je umanjivati značaj Egleske u civilizacijskom smislu, zarad dokazivanja pogubnosti politike i delovanja Britanske imperije. Te dve stvari se moraju razdvojiti.
Preporuke:
0
0
9 nedelja, 11 jul 2010 19:02
Vule
Englezi su oduvijek bili najveći i najljući srpski neprijatelji, ali nažalost to se ne prikazuje u našim udžbenicima istorije. 1912. Englezi i Austrijanci prijetili su Pašiću da će napasti srbiju ako ne povuče vojsku i žandarme sa Kosova koji su bili poslati da se bore sa balistima i Šiptarskim teroristima. Pašić je popustio, ali su prijetnje ostvarene 1999 poslije 97. godina. Englezi su nas, preko kupljenih generala i politirača, gurnuli u rat 1941. godine. To je najgori potez u istoriji Srba koji nas je košta više od 1 000 000 postradalih (a naš drugar Čerčil nakon martovskih demonstracija je rekao "da je Srbija pronašla dušu" i da će"Srbi ponovo ginuti za nas"...) a onda su nas na vasksr 1944. godine bombardovali i postradalo ej više Srba nego kada nas je Hitler bombardovao (on nam je bar ponudio pošten sporazum). Kraljevu vojsku u Austriji Englezi su na prevaru isporučili partizanima na Zidanom mostu obećavši im da uđu u vagone i krenu na jug iItalije). Izdali su Dražu, naivnog kralja, bombardovali 1994. 1995. 1999. uveli sankcije... Ali i dalje u našim udžbenicima oni su saveznici. Valjda i istina nekada ugleda svjetlost dana
Preporuke:
0
0
10 nedelja, 11 jul 2010 21:42
znaju oni šta je to
Što se Australije tiče, tamo je Engleska nad domorocima sprovela genocid par ekselans.
I nije im to jedini.
Preporuke:
0
0
11 ponedeljak, 12 jul 2010 05:44
Srboljub Savic
Nijedna imperija, do danas, nije pocinila toliko
zlocina (u kolonijama sirom sveta) i genocida - narodi Severne Amerike (Indijanska plemena), Australijski starosedeoci (="aborigini"), ...
Tesko je naci bezocniji primer ratova od "opijum-
skih" ratova u Kini, sirom Afrike, do Jugoslavije.
Citajuci istoriju XX veka, britanskog istoricara,
cinilo mi se da se sa svake stranice lije krv
nevinih - zrtava britanskog delovanja.
Pored oruzja, anglosaksonci (gde je V.B. glava) su
"majstori" u tajnim delovanjima - mesetarenju.
Indijom-potkontinetom, administracijom i vestinom
-zavadi pa vladaj, vladali su sa svega 150.000 v.
[Srbija, duze od veka, "oseca to na svojoj kozi".]
Britanci su zagovornici rasnih ideja i strategije
ovladavanja svim znacajnim sirovinama sveta.
U toj "kombinaciji", vise od dva veka ne menja se
cilj osvajanja Rusije i njenih sirovinskih izvora.
[Za ilustraciju, u vreme ekspanzije koriscenja
uglja, tada glavne energetske sirovine, Britanci
su, bez imalo kriticnosti (i stida) javno pisali-
hvalili se, da je Bog dao ugalj odabranim-Englezima
(u V.B., pa, SAD i Australiji)]
Tacno je da je svet od Britanaca dobio brojna tehnicka i naucna resenja ali jos neprevazidjene
vestine podzemnog delovanja, za "krojenje" politike
i svetskih finansija (tajno kao i delovanje MI6).
[Cherchil, iako je mrzeo komunizam i Ruse, nije se
libio da ceo SSSR (i SAD) upregne protiv nacisti-
cke Nemacke - i odbranu V.B., postigavsi dva cilja
-poraz Hitlera i ogromne ruske zrtve-sa dugoroc-
nim posledicama. Danas, Nemacka je "projektovana"
da opet sluzi kao anglosaksonska cizma. V.B. nije,
i verovatno nece uci u evrozonu, a u EZ od poc.!
Posle Rusa, mrze Francuze i Francusku, jos od
vremena "srtogodisnjeg" rata, kad nisu uspeli da
je osvoje i nametnu svog kralja. (Beli luk je ++)]
"Fenomen SAD" ne treba da nas zavara. V.B. jos uvek
vuce "konce".
S. Savic
Preporuke:
0
0
12 ponedeljak, 12 jul 2010 09:40
brm
ivane zorine odlično, a sad istom metodologijom i isto tako "objektivno" opiši dobrobiti i doprinos civilizaciji ruske imperije ili bar sovjetske..
auu mile ti je dao smernice... a ako te mrzi prepiši ili citiraj profesora Ekmečića ...

"Nijedna imperija, do danas, nije pocinila toliko
zlocina (u kolonijama sirom sveta) i genocida"

zaista - nemački Rajh je poubijao i asimilovao sve Slovene(kojim ni dan danas ne dozvoljava formiranje normalno formatiranih država), 7 miliona Jevreja, nepoznat broj Roma, razorio i osvojio - i držao vekovima u ropstvu rimske teritorije i tamošnje narode - potonje Italijijane, Francuze i sl...na unutrašnjem planu Evropi je podario tekovine kao što su stogodidšnji i tridesetogodišnji rat (čitaj 30 godina "uzajamnog" genocida između Nemaca protestana i katolika)

Rusija je toliko omiljena među svim narodima kojima je vladala da svi a pogotovo "bratski" slovenski narodi (Česi,POljaci, Ukrajinci, Slovaci..)radije biraju crnog đavola (SAD) nego primisao saveza sa njom...

šta ono učini Španija sa Inkama, Majama i drugim kulturnim narodima? a Portugal sa Afrikancima, Arapima i narodima Indijskog okeana? nešto "bitno" drugačije nego Englezi?

"Englezi su oduvijek bili najveći i najljući srpski neprijatelji"
evo samop jedan citat da se "potkrepi" ova tvrdnja:
"Ključne ideje „Načertanija“ objavio je Dejvid Urkvart u časopisima „Portfolio“ i „British and Foering Quartetly Review“ još 1844. godine...cilj je bio da kod Južnih Slovena, a prvenstveno Srba, razviju ideje „zapadnog slovenstva“ i tako ih odvoje od panslavističkog pokreta i Rusije...Dakle, Engleze, koji danas žare i pale Haškim tribunalom treba direktno optužiti da su istorijski pozadinski, tajni tvorci „velikosrpskog“ Garašaninovog „Načertanija“.

da se razumemo o Englezima stvarno nemam bitno bolje mišljenje..ali..stvarno ćemo daleko dogurati sa ovako "objektivnim" tumačenjima
Preporuke:
0
0
13 ponedeljak, 12 jul 2010 13:56
Vizantinac
Ipak Engleze ne možemo da posmatramo,samostalno. Bitno je utvrditi i istražiti njihovu vezu za Mlečanima... Gde se dedoše Mlečani, poznati kao ljudi koji su izmislili finansije i novac, koji su imali neverovatnu moć, izvršili arhipljačku "Pad Carigrada", imali suverenu mornaricu (vladali morima), spletkaroši nezamislivi,i još mnogo toga... Sličnosti u delovanju Mlečana i sadašnjih Engleza su frapantne...
Preporuke:
0
0
14 ponedeljak, 12 jul 2010 15:06
Žika Milić
za Viѕantinca-

otišli su u Englesku, tačnije London i stvorili 'City of London'!
Preporuke:
0
0
15 ponedeljak, 12 jul 2010 16:40
thinking maize, "glede" "au mileta"-a i ostalih
Poštovani Mile, u pravu ste sa tim da mi Srbi, uprkos svim anglosaksonskim uvredama i podmetačinama, poslednji smo koji treba da seirimo nad mogućim udesom "gordog Albiona". Jer, zna se "dva Srbina, tri partije", a ako ništa drugo, možemo se učiti PATRIOTIZMU UPRAVO OD ENGLEZA! Mrze se oni i međusobno, uostalom sinoć prikazaše "Four wedding and one funneral", ljupku komediju, koja belodano govori i o toj osobini engleskog mentaliteta! SVAKI ENGLEZ ZNA ŠTA MU JE ČINITI, KAD SE NAĐE U INOSTRANSTVU! No, ova, ajde da kažemo PAŠKVILA g-dina Zorina, UPRAVO JE TO, TRETIRANjE ENGLEZA NjIHOVIM SREDSTVIMA! I u tom smislu trebamo je posmatrati, nezavisno, od sve njene zasnovanosti! No, što se tiče ser Isaka Njutna, znate li ŠTA JE RADIO ZADNjIH PAR DECENIJA SVOG ŽIVOTA?! Čovek je NAJOZBILjNIJE PROUČAVAO "Otkrovenje svetog Jovana Bogoslova", eda bi saznao za DAN STRAŠNOG SUDA! Sličnog nastrojenja je bio jedan sjajan francuski um, savremenik ser Isaka, Francuz Blez Paskal, tvorac računa verovatnoće, takođe epohalnog doprinosa čovečanstvu, ali i velikog vernika i mistika! Pa kad je tako, A TAKO JE, ZAŠTO BI SE MI SRBI ODRICALI NAŠEG JOVANOVSKOG HRIŠĆANSTVA, kažite Vi meni?! O tome se radi, dragi "Mile", a ne o tome da li je g-din Zorin u pravu! Kao što je u pravu misao pripisana Stefanu Nemanji, svetom Simeonu Mirotočivom: "Manje je zlo jednom narodu, kada izgubi tvrdi grad, nego jednu reč svog jezika!" A po tom pitanju, pitanju KULTURNOG RATA, verujte, BRITANCI i NjIHOVI "drugosrbijanski" "satrapi" uopšte nisu nevini! Gradove ćemo podići, fabrike vratiti i obnoviti, zemlju zaorati, čak će i nove generacije Srba izrasti, ali POTREBAN JE SRPSKI JEZIK I SRPSKA KULTURA, DA BI NAROD KOJI NASELjAVA SRBIJU BIO SRPSKI! Pa pošto BAŠ TO SRPSKI (čitajte ruski!), smeta "gordom Albionu", onda BAŠ I TREBAJU NAZORI G-DINA ZORINA!
Preporuke:
0
0
16 utorak, 13 jul 2010 00:36
Gedza
U konacnom ishodu ovaj clanak izgleda kao da je lista 'uspeha' britanske imperije.
Ali pogledano sa druge strane, zapitajmo se malo...
Moze li se reci da je Nacisticka nemacka imala uspeha u pokusaju istrebljenja Jevreja, a onda zapitajmo 6,000,000 pobijernih sta oni misle o tome? To sto je, britanska i ostale manje evropske imperije, radile po svetu mnogostruko prevazilazi SVE sto su nacisti uradili. Uostalom nacisti su, u vecini slucajeva, napali zemlje koje su imale iole mogucnosti da se brane dok su Britanci uvek napadali iskljucivo one koji im se nisu mogli suprotstaviti.
To je i danas slucaj, nazalost to smo MI Srbi koji smo napadnuti i mi u ovom slucaju ne moramo da imamo ikakvo postovanje prema 'velikoj britaniji'
Preporuke:
0
0
17 utorak, 13 jul 2010 05:47
Isaac Newton tj. Isak Njutn
Kada se dočepao funkcije glavnog naučnika, počeo je da maltretira sve ostale naučnike, da im bezočno otima naučna djela, da prisvaja njihova znanja, da se sa njima tuži tako što podmićuje sudije...išao je toliko daleko da je neke otjerao u smrt(posredno) jer je njegov PR radio besprijekorno. Lajbnic, Hajgens, Ajnštanj i družina sigurno ga ne bi primili u raj...
Dalje, okružio se ološem i neznalicama, ali zato slijepim poslušnicima, čak i dokazanim lopovima sa kojim ga neki i povezuju....Da se ne govori o njegovim spiritualnim eksperimentima itd. itd...Za njegova vremena od dvadesetak godina vođstva u Kraljevskom društvu, engleska nauka nije napredovala, nazadovala je. Ser isak je smatrao da samo on može da bude veliki i Ser a svi ostali pod njim...Nauka je zbog toga zastala pedesetak godina...
Preporuke:
0
0
18 utorak, 13 jul 2010 08:33
brm
@ thinking m
komentar ti je odličan do poslednje rečenice:
"Pa pošto BAŠ TO SRPSKI (čitajte ruski!), smeta "gordom Albionu", onda BAŠ I TREBAJU NAZORI G-DINA ZORINA!"

šta ti bi? srpski čitaj ruski????

prof Ekmečić: "U okviru njene (ruske) balkanske politike ona (Rusija) je želela da ostvari oslobođenje Velike Bugarske i Velike Crne Gore. Nesporazumi sa srpskom kulturom, zbog njenog upadljivog prihvatanja političkih normi zapadnoevrpske demokratije, imali su za posledicu da je celi srpski nacionalni pokret potiskivan u stranu..."
Preporuke:
0
0
19 utorak, 13 jul 2010 10:42
thinking maize, "glede" "brm"-a
Dragi g-dine, MNOGI SADAŠNjI KROATIZMI su u SUŠTINI SAMO SRPSKI ARHAIZMI. TO JE ČINjENICA! Kao npr. zamena Srpske i slovenske reči TISUĆA za grčku reč HILjADA! Nešto smo ipak morali da damo kao obol pravoslavlju! No to nije RAZLOG da ZABORAVIMO NAŠE ARHAIZME! POČEV OD PRAVOG ZNAČENjA reči SLOVO! Da podsetim istovetno (čak i šire!) značenje kao i grčka reč LOGOS! SLOVO Svetog Save, nije samo ZNAK, već i SUŠTINA! BOŽJA! Pa kad mi, Srbi zabacujemo naše TOLIKE REČI, zašto ih Hrvati ne bi prisvojili, kažite Vi meni?! Tako prisvojiše Pagane, tj. Neretljane, prisvojiše južnojadranska ostrva, Pelješac, prisvojiše i grad Dubravu, bosanske Franjevce i mnogo toga još! A krenuli su od TISUĆE! Uostalom, ako ne verujete, pogledajte "NOVI ZAVJET, GOSPODA BOGA NAŠEGA ISUSA HRISTA", posrbljen od Vuka Stefanovića Karadžića! Tamo sve vrvi od TISUĆA, TISUĆNIKA i sličnih "kroatizama"! Toliko Poštovani.
Preporuke:
0
0
20 sreda, 14 jul 2010 07:18
thinking maize, "glede" "brm"-a, drugi put
Poštovani g-dine "brm", tek sada razumedoh šta ste hteli svojom primedbom na moje "srpski (čitaj: ruski)"! Ima dosta toga što opterećuje, kako istoriju srpsko-ruskih odnosa, tako i njihovu sadašnjost. I to ne samo sa srpske strane (npr. Šutanovac). No, nije stvar toliko u Srbima i Rusima, koji su takvi kakvi jesu, tj. Srbi MALI, a Rusi VELIKI! Što je, priznaćete, VRLO BITNO! Stvar je u tome kako nas Srbe DOŽIVLjAVA ZAPAD! A to se može svesti u sintagmu veselog Šešelja izrečenu u Haškom tribunalu: "SRBI SU MALI RUSI!" Da li mi JESMO ili NISMO "MALI RUSI", sasvim je drugo pitanje! Važno je da nas Nemci od vremena Marije Terezije, Francuzi od vremena Napoleona i Englezi od vremena Gledstona i Dizraelija DOŽIVLjAVAJU KAO "MALE RUSE"! Priznaćete da je to POLITIČKO-PSIHOLOŠKA ČINjENICA OD PRVORAZREDNOG ZNAČAJA ZA NAŠ NAROD! Pa kad je tako, A TAKO JE, red bi bio da POŠTUJEMO ČINjENICE, a ne ponašamo se KAO DA IH NEMA ("utoliko gore po činjenice")! Opet NE SMEMO DA BUDEMO PARALISANI TOM ČINjENICOM, pa da OVOLIKO METANIŠEMO! Kao što je poznato, METANIŠE SE SAMO PRED VIŠNjIM BOGOM, a ne pred ljudima, ma koliko oni moćni bili! Ili što bi rekli stari Grci: "Pan metron, ariston", što bi se prevelo otprilike sa: "mera je osnov svemu"! "Ko ima oči, videće! Ko ima uši čuće!" Svako Vam dobro!
Preporuke:
0
0
21 sreda, 14 jul 2010 09:07
brm
thinking maize
potpuno se slažem
i Dušanov zakonik vrvi od "kroatizama" - poput obitelji, tisuća, tisućnika, satnika, rojnika itd...
sve činove u vojsci i sva imena teritorijalnih jedinica (županija) današnja Hrvatska je preuzela iz Raške srednjovekovne države... a u Srbiji su okruzi i pokrajine...
i ko je tu glup i crn? mi ili Hrvati?

a kakve to veze ima sa Rusima - ne razumem
Preporuke:
0
0
22 sreda, 14 jul 2010 10:23
brm
@ thinking maize, drugi put

savršeno vas razumem i opet se slažem..ups latinica

samo problem je ŠtO NAS RUSI NIKADA NISU I NE DOŽIVLjAVAJU KaO MALE RUSE..
i s tom činjenicom treba da se "suočimo" i da ne "metanišemo"

glede Marije Terezijre i ostalih nemačkih vladara - pa Rusi i Nemci uvek na kraju sklope neki dil i podele interesne sfere...koje po pravilu idu sredinom srpskih zemalja, pa smo pola u nemačkoj i zovemo se (zovu se) Hrvati a pola remetilački faktor u ruskoj sferi jer smo ideološki oduvek baštinici mediteranske građanske kulture nastale u Atini i Rimu..pa Rusi UVEK forsiraju bugare i Crnogorce, tj. naduvavaju crnogorski identitet kao eksponent severnjačke tribalističke kulture na Mediteranu, kontra nas...

tako će UVEK BITI jer su Rusi i Nemci iz drukčije civilizacije od nas, Italijana,Grka, Španaca, Francuza i ostalih primorskih naroda..pa i Engleza i Turaka..koji će uvek forsirati neke primorske integracije - pa makar to bila i Otomanska imperija - danas Bosforske integracije nego one čija granica ide linijom sever jug - npr ne daj Bože Drinom...ili čak MOravom..

čim nEMAČKA OJAČA SRPSKA DRŽAVA SE RASPADA NA DELOVE a Rusi asistiraju u tome..kažite jedan istorijski izuzetak


s
Preporuke:
0
0
23 sreda, 14 jul 2010 11:03
thinking maize, "glede" "brm"-a, kraj
Poštovani g-dine, a šta bi za vreme carinskog rata između Srbije i Austrougarske početkom 20-tog veka?! Preko čije teritorije je Srbija izvozila svoju šljivu i svoje svinjče? Koliko se sećam, prugom do južno od Vranja, pa odatle, ISTO PRUGOM, do Soluna, preko, tada, TURSKE TERITORIJE! A odatle, prvo u Egipat, pa posle, diljem Mediterana, pa i u beli svet! Sada, jes ono blaženopočivši imperator Nikolaj drugi Romanov zarad nas Srba ušao u Veliki Rat, gde je propalo i carstvo i njegova dinastija, ali oružje su nam (uz sva podmetanja!) isporučili FRANCUZI! JESTE DA SU LATINI (čitaj: Talijani) STARE VARALICE, ali su zato SUSEDI! Znate ono: PRVO KOMŠIJA, PA BOG! Pa, kakav god bio komšija! jes da je Rus brat, ali je MNOOOGO DALEKO, a zna se "DALEKO OD OČIJU, DALEKO OD SRCA"! Uostalom, GEOPOLITIKA RUSE UPUĆUJE NA BOSFOR I DARDANELE, a ne na moravsko-vardarsku dolinu i južni Jadran, tako je bilo još od Rjurika (polulegendarni osnivač prve ruske dinastije), tako je i sada! Zato, uvek kod Rusa prioritet imaju Bugari, pa i Grci, a ne Srbi! To je tako, ne zbog Srba, ne zbog Rusa, već zbog GEOGRAFIJE! A zbog geografije i zbog "želje za toplim morima", još jednog velikog evropskog naroda, NEMACA, moravsko-vardarska dolina DOBIJA NA ZNAČAJU! Znači i Srbi! A gde su nemački interesi u pitanju, tu je i francusko nepoverenje, pa ne treba čovek da bude srpski prešjednik, pa da sabere DVA I DVA! "Ko ima uši čuće! Ko ima oči, videće!" Svako Vam dobro od thinking maize-a
Preporuke:
0
0
24 sreda, 14 jul 2010 23:43
DŽon Šepard
Odličan tekst za Francuze i Nemce. Ok, i mi se tu računamo, nadam se. Mada, nikako mi ovi tekstovi o pirovim pobedama nad NATO-članicama ovde na NSPM ne idu u glavu.

Prvo Kalifornija, sada VB.

Sve je tačno, ali se ovakvo "krunjenje" stare, dobre "kaljuge" (BLYTHE) mora raditi upečatljivije, ako mislite da ih se sreže na "pravu meru".
Preporuke:
0
0
25 četvrtak, 15 jul 2010 09:43
brm
brm, "glede" "thinking maize"-a, kraj

"jes da je Rus brat, ali je MNOOOGO DALEKO"
Rus je brat po SLovenskoj osnovi
ALi i Italijan i Grk su braća (a ne samo komšije) - po starosedelačkoj liniji - genetski kod Srba mnogo dominantnijoj od slovenske - pa uporedite samo fizionomije Srba sa Italijanima/Grcima i Rusima - na koga li više ličimo? prestanimo da ne verujemo svojim očima..a tek mentalitetski..

uostalom Rus nikako ne može da razume Srbina jer po njima govorimo "italijanski slovenski"..

e sad kome ideološki odgovara da učimo samo o Slovenskom poreklu i doseljavanju - i to je lako dokučiti..Nemcima, što je svima jasno ali I RUSIMA TAKOđE..
Preporuke:
0
0
26 četvrtak, 15 jul 2010 13:09
Srboljub Krajišnik
Članak je odličan, sadržinski odgovarajući naslovu; autor se usredsrijedio na britanski (engleski) „imperijalizam” a istovetne ili slične, otvoreno siledžijske ili podmukle osvajačke politike (praćene genocidima i etnocidima) drugih velikih i manje velikih sila prema drugim narodima – bile bi tematika neke posebne, višetomne studije.
Ali „kolege komentatori” često zastrane, ostrašćeno padajući u subjektivnost.
A posebno su zanimljivi, u sklopu „fenomenologije medijskih polemika (i polemičarstva)”, oni koji se uhvate za jednu omašku ili nepreciznost nekog prethodnika pa razvezu sasvim drugu priču. Da ne imenujem nikoga – ali kakva je svrha rasprave o kroatizmima, srpskim arhaizmima, korišćenju tuđica i jezičkom puritanizmu koji je, na prostoru srpsko–hrvatskog jezika najprije započet, zamislite, u Društvu Srbske slovesnosti pa ga Vuk, po mom (neskromnom) mišljenju presjekao „u korijenu”, dok su Hrvati (tada još „Ilirci”), naprotiv, počeli da ga podržavaju i „gaje” i bez Gaja, dozvoljavajući „hrvatskom” jezikoslovcu i jezičkom čistuncu („puritancu”) Bohuslav–u/Bogoslav–u Šulek–u (rođenom Slovaku), da uvodi i „promiče” (preporučuje, „propagira”) reči koje je ili sam izmišljao (kovanice, „neologizme”) ili pozajmljivao, najviše iz češkog i slovačkog („názor” – koja nije besmislena jer imamo glagole nazirati, nadzirati, obazirati se, imenicu obzir i sl.), i prilagođavao hrvatskom jeziku. Mi, Srbi, pak, „pametni” i inertni, „bogatili” smo svoj jezik „nonšalantnim” prihvatanjem poplave nešto ruskih ali još više njemačkih, francuskih i, u novije vrijeme pogotovo, engleskih riječi!
Nego, ne vidjeh da iko spomenu kako je naziv „Velika Britanija” prihvaćen kao sasvim normalan dok „Velika Bugarska” nije mogao da prođe a da ne govorim koje smo sve poruge, grdnje, kletve, prijetnje, koju fizičku, egzistencijalnu agresivnost mi Srbi doživjeli, doživljavamo i još ćemo doživljavati – zbog neosnovano nam pripisane težnje za „Velikom Srbijom”. (Nastavak slijedi)
Preporuke:
0
0
27 četvrtak, 15 jul 2010 13:16
„Srboljub Krajišnik”
(nastavak)
Nego, ne vidjeh da iko spomenu kako je naziv „Velika Britanija” prihvaćen kao sasvim normalan dok „Velika Bugarska” nije mogao da prođe a da ne govorim koje smo sve poruge, grdnje, kletve, prijetnje, koju fizičku, egzistencijalnu agresivnost mi Srbi doživjeli, doživljavamo i još ćemo doživljavati – zbog neosnovano nam pripisane težnje za „Velikom Srbijom”. Naime, prije Vuka Draškovića iz faze srpskog nacionalizma s početka prošlih devedesetih, i kuma mu Vojislava Šešelja, koji je zajahao na nju, i temeljan kako ga je Bog stvorio, trubio na njoj sve ove godine bez ikakve potrebe – znalo se da je Srbija jedno, Srpska carevina drugo a srpske zemlje, srpski etnički prostor ... sasvim treće. Srbin iz Bosne (govorilo se, bez zazora, i „Srbin–Bosanac”) nikad se nije osjećao Srbijancem za koga je tačno znao gdje (Srbijanac) živi i ko je, pa i „kakav je” ... ali se jeste osjećao najvećim Srbinom!
Ali, eto, i ja se – kao i većina ovdašnjih sličnih anonimusa i pseudonimusa, ketmana i opreznih mudrijaša, „mudaraca”, kako bi Vuk Karadžić rekao) – raspričah i udaljih od glavnine i suštine teme.
„Srboljub Krajišnik”
Preporuke:
0
0
28 sreda, 21 jul 2010 07:10
Nadica Urosevic
Zorinov clanak je napisan sa gorcinom i ostrascenoscu, i kao takav ne pruza realnu i potpunu sliku, odnosno prikazuje samo nalicje medalje. Ako ste erudita i intelektualac, trebalo bi se uzdrzati od jednostranosti. Ja bih nase citalastvo podsetila na roman Borisava Pekica "Sentimentalna povest britanskog carstva" kao na jedno zrelije, promisljenije i kompletnije stivo. Borisav svoju povest pocinje vrlo licno, sa predrasudama formiranim iz licnog iskustva. Medjutim, kako se povest nastavlja, on ponire u dubinu fenomena 'malenog ostrva'. Na kraju postujuci princip 'fair play'-a, i ocigledno protiv svoje volje, Pekic im na neki nacin odaje priznanje i licno divljenje kada kaze da je engleski Parlament npr. "nedosegnuti uzor civilizovanom svetu". A to ipak nije mala stvar, rekla bih.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner